Khamis, 18 Jun 2009

..:: Konvensyen Keluarga Du'at ::..

assalamualikum wrt.....

alhamdulillah, pada 13 Jun yang lalu, saya & zaujah beserta baby 'Izz berpeluang menjadi salah seorang peserta Konvensyen Keluarga Du'at. Saya dan Isteri ditempatkan di dewan Utama, tapi 'Izz ditempatkan di nursery aje...hihi...

sampai aje dilokasi prgm di Hotel Putra, 'Izz di sambut oleh Tok Lang nya, sempat juga bergambar dgn tok lang nya...

Program bermula jam 8.45am, dan saya pada pagi tu diamanahkan utk membaca al-quran surah ar-rum ayat 15-24. Dah lama tak baca quran dalam majlis formal macam ni...dan pagi itu saya & zaujah duduk di Meja depan sekali...

Dan ceramah pun bermula dgn dikendalikan oleh pak Cah & pak Anuar. Pagi itu kami belajar ttg Misi + Motivasi perkahwinan. Motivasi & Misi & Visi yang tinggi itu sebenarnya boleh meninggalkan segala masalah di dalam rumah tangga.

kemudian, program di sambung dgn Peranan Suami Isteri, kami diminta mmbuat planning tugasan suami & tugasan Isteri. Best jugak masa tu....

pak cah sedang memberi ceramah dgn penuh Ruh & Semangat!!!! Luar Biasa!!!
kemudian, kami volunteer utk bentangkan tugasan kami, dan inilah hasilnya...hihi..bagaimana pun, tugasan ini hanyalah sebagai satu Default Job Scope sahaja, ianya akan berubah apabila keadaan & situasi memerlukan, kecuali jika sesuatu perkara itu mmg tak dapat & tak mampu utk dlakukan..macam saya...saya mmg tak pandai masak!!! huhu...

lepas kami berkongsi di depan, kami dihadiahkan sebuah buku ini, ye ye dapat buku !! :-)

selepas makan tengah hari, saya sempat meninjua-ninjau di gerai-gerai yg ada, saya sempat belikan 2 hadiah utk zaujah, berupa KEK & Coklat :-)

ni dia coklatnya...nampak cantikkan cara dia hias..kemas dan teratur...petang itu kami di berikan pula satu lagi pengisian dan ditutup dengan sesi dialog antara peserta & pak Cah.

sempat juga kami sekeluarga bergambar, tak sangka keluarga kami ada 4 pasangan pada hari itu...huhu...

akhir kata, pada saya KKD ini banyak jugak manfaat yg diperolehi, walaupun saya masih merasakan ada benda yg saya nak, tapi tak dapat, especially dalam ursan nak lahirkan anak yg bakal du'at. saya nak sgt tgok 'Izz jadi Pendakwah seperti du'at - Du'at yang lain...

bai : sayang ummi...sayang 'Izz.... :-)

2 ulasan:

ummizz berkata...

saayang abi jugak..

Harithmkt90 berkata...

Salam...ya akh hafiz bai..moga nta dalam kebahagiaan selalu hendaknya..