Rabu, 9 Julai 2008

Kurniaan Mu ya Allah....


selesai mengendlaikan KBM di Bukit sentosa yang lepas, ada seorang sahabat bertanya kepada ana...apa rahsia yg membolehkan ana berani bercakap dihadapan ibu bapa + masyarakat dengan lancar dan tenang...


hmm...lama juga ana tersenyum....


ana jawab dengan mudah aje..sebenarnya semua ni Kurniaan Allah swt...ana cuma buat yang terbaik...pada ana..kelancaran saya bekata-kat adalah lahir dari nikmat yang Allah kurniakan...

juga termasuk dari doa-doa yang saya lakukan...


sebagai contoh...setiap kali selesai solat fardhu..saya pasti akan berdoa besungguh-sungguh kepada Allah, minta Allah bersihkan hati sya....


ya Allah ....

Kau ampunkan lah segala dosa-dosa hambu mu Ya Allah..

Kau Ampunkan lah dosa-dosa ibu dan ayah ku ya Allah...


ya Allah...

kau LANCARKAN lah kata2 ku ya Allah..

kau LANCARKAN lah LAFAZ2 ku ya Allah...

agar aku mudah berbicara, bertutur dgn baik pada

program KBM hujung minggu ini ya Allah..


ya Allah...

kau lembutkan lah hati peserta2 kami ya Allah..

agar mereka dapat memberi tumpuan yang sepenuhnya

di dalam prgm KBM ini ya Allah..


amin..ya Rabbal 'alamin...


begitulah doa-doa yang saya baca di dalam solat

saya..


saya juga memohon kepada sahabat2 dan penggerak2 KBM yang

lain agar terus berdoa kepada Allah swt...

Tiada ulasan: