Isnin, 4 Januari 2010

Hari-Hari Yang Berlalu....

Gambar peserta XREK 2009 ( banin ).

assalamulaikum wrt.

setelah kian lama menyepi, akhirnya blog ini menyinar kembali, kali ini saya ingin kongsikan harai-hari yang saya tempuhi hampie 2 bulan yang lalu. Ayuh kita susuri gambar-gambar ini.

1. XREK 2009 ( 23-25 Nov 09 )

XREK 2009 ini telah diadakan di Kem Impian Country Resort hulu langat, alhamdulillah seramai 130 peserta telah mendaftar, dari seluruh negara Malaysia, kecuali sabah & sarawak, juga kelantan yg dilanda musibah ketika dalam perjalanan. Ketika ini, saya diserang alergic, gatal-atal, kepanasan, kulit kering...merana di Kem selama 3 hari.

gambar peserta XREK 2009 ( perempuan )

2. PPNWN 2009 ( 4-6 Dis 09 )

pada 4-6 Dis 09, saya ke kuala kangsar pula untuk menghadiri Perhimpunan Perwakilan Nasional JIM 2009, oleh kerana saya juga Staff JIM Pusat, maka menjadi kewajipan untuk saya hadir as Staff & juga perwakilan JIM Kuala Lumpur ( baru dilantik sebagai Ajk JIM KL ). pada PPN 2009 juga terlakar sejarah apabila JKPRB telah mengadakan ANUGERAH QUDWAH REMAJA ( AQR 09 ). Saya telah dipilih untuk mengumumkan AQR 09 tersebut.

ketika mengumumkan AQR 09, nervous juga bila nak bercakap di hadapan para perwakilan JIM ni :-)

ini dia pemenang AQR & juga wakil2 Pemenang AQR 09 bersama Presiden & Pengerusi JKPRB 09 akhi Mokri sabran.

dalam masa yang sama, kami turut mendoakan agar Dr Hafidzi selamat melalui proses pembedahan.

3. Walimah akhi Fauzi-Kak Huda ( 6 Dis 09 )

selepas mengumumkan AQR, saya terus menumpang pakcik JUSNI untuk pulang ke KL, sebab pada 6 Dis 09, saya perlu hadiri walimah abg saya, akhi Fauzi ( ISMA Johor ), ini antara tuntutan yang perlu saya laksanakan.

sampai2 aje..saya kena jadi pengapit dia..huhu..nasib baik baju sama color...

4. Meniti Usia baligh ( MUB ) - 7 Dis 09

Pulang dari melaka, saya terus menghadap komputer untuk uruskan beberapa perkara penting untu program Meniti Usia Baligh di Menara TM pd 7 Dis 09. alhamdulillah, seramai 130 peserta telah menghadiri program MUB yang baru kami lancarkan ini. Tahniah buat KBM KL & KRJ KL atas bantuan antum.

antara gambar & snap yg sempat saya kongsikan untuk prgm MUB ini.

5. KBM SSQ 5R ( 2 ) - 9 - 12 Dis 09

dua hari selepas MUB, saya mmbuat persiapan pula untuk proram cuti sekolah KBM SSQ 5R yang diadakan di ICR hulu langat, sekali lagi saya berkampung di Kem selama 4 hari 3 malam. Alahmdulillah, seramai 107 peserta telah bersama kami mengembara bersama pesawat KRJ.

Banner KBM SSQ 5R ( 2 )

antara aktiviti & gambar yang sempat saya kongsikan...

kenangan 4 hari bersama adik2 ..tidak dapat saya lupakan...

6. XPERT 2009 - ( 17-20 Dis 09 )

selepas 4 hari berkampung di Ulu Langat, kini tiba pula saat XPERT 2009 di melaka, saya minta sodd ambil cuti dan ikut saya berprgram di Melaka, alhamdulillah seramai 80 peserta yang mendaftar dari seluruh Malaysia. Kami berprogram selma 4 hari 3 malam. Pastinya adik2 ini dapat merasakan kenangan bersama oghang melaka yang best best belaka...

gambar selepas program bersama org Kampung Berangan Enam

beberapa aksi XPERT 2009, tahniah team KL....hehe

7. PKN 09 ( 25 & 26 Dis 09 )

Seminggu sesudah XPERT berakhir, kini tiba pula PKN 09 iaitu Perhimpunan Karisma Nasional 2009, dan juga Himpunan Sambutan 10 tahun karisma. Alhamdulillah saya berkesempatan meluangkan masa selama 2 hari 1 malam bersama perwakilan & pemerhati serta alumni Karisma di PKN 09.

bergambar bersama Pimpinan KNL 2010 yang baru....fresh ni beb!!

antara alumni Karisma yang sempat bergambar...

8. Follow KBM SSQ 5R ( 2 ) - 27 Dis 09

selepas PKN, saya dan eam KBM KL serta KRJ KL mmbuat persediaan pula untuk follow up KBM SSQ 5R, kami adakan di masjid muaz, alhamdulillah seramai 43 org yang hadir ( 40%) dari peserta yang hadir tempoh hari, dan mostly yang tak hadir adalah kerana dah balik kampung & dah ada plan lain...inshaAllah..mereka akan join next F/U program...

antara aksi yang sempat di snap ketika prgm F/U KBM SSQ 5R...

9. Walimah Farid Chef Wan & kak Asyah ( 2 jan 09 )

yang terbaru, saya menghadiri walimah sahabat saya akhi farid & kak aisyah di Klang, amboi2...akhirnya kawin juga kawan saya sorang ni :-)

ini gambar kami bersama pengantin baru...

10. Dhanny bakal jadi Tentera

just nak share, sahabat baik saya, dhanny bakal menjadi anggota tntera udara di bahagian undang2. tahniah dhanny, rambut pun dah botak tu :-)

11. IZZ dah 10 bulan...

ini gambar saya yang terakhir, IZZ dah masuk 10 bulan, sayang kat anak abi....be be be...itulah panggilan IZZ pada saya...org ajar ABI..dia sebut Be Be Be...hihi...

gambar Izz 10 bulan.....

begitulah sedikit coretan tentang hidup saya hampir 2 bulan yang lalu.....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bestnyer blog ni dah menyinar kembali..(menyinar ke??gelap je..)
ada jugak gambar ummizz dlm last pic akhirnya..