Jumaat, 10 Julai 2009

..:: 1 Pin : 1 Zinonis ::..

sempat mejamu selera setelah mendengar tazkirah, kami kena ada tenaga nak angkat bola bowling nanti :-)

assalamulaikum...

pelik ckit tajuk hari ni, 1 Pin 1 Zionis, hehe..actually last week on friday 3 julai, saya sempat mmbawa adik2 sayang dari SMK Cheras Perdana 2 utk bermain bowling di Mines. Tetapi sebelum main, kami kumpul di Rumah akhi Zull Boss dulu di Cheras. Program petang itu dimulakan dgn sedikit tazkirah oleh Ustaz Mohd Hafiz berkenaan peristiwa-peristiwa yang Rasulullah nampak ketika isra' dari makkkah ke masijidil aqsa.

setelah membayar, abdullah di assign utk masukkan nama-nama kami, dan abg bai jadi AB ... ok lah tu abdullah. ok berbalik kpd tajuk di atas, actually, konsep kami main hari ini ialah dgn mengganggap bahawa SATU PIN BOWLING yang jatuh Bersama MATINYA SEORANG TENTERA ZIONIS...ha...tu dia...

itu dia balingan hebat dari lukman, sambil kakinya terangkat sedikit, tengok gaya macam nak lari pecut 100 kilometer pun ada jugak..luqman luqman...nampak bola macam menuju ke longkang aje man...

sempat kami memperyunjukkan kecantikan kasut kami yg luar biasa, mana nak cari kasut warna ungu + hijau petronas ni....ada org nak beli ke color macam ni? agak2, mana satu abg bai :-)

kelihatan fakhri & mansor sedang melihat markah masing2, abg bai & abdullah sedang berborak di belakang tu..

satu perkara yg saya nak share ialah, BOWLING ni mmg bahaya tau, sebab ramai org mula MENCURI selepas dia main BOWLING, ialah, cuba u'all bayangkan, kalau setiap hari dia main bowling, nak angkat bola berat-berat tu....pasti suatu hari nanti tangan dia akan jadi TANGAN PANJANG...betull :-)

sempat posing bersama pencabar utama abg bai...iaitu abdullah....hiyark!!!!!!!

cuba korang tengok markah awal ni...siapa yg nampak cerah utk jadi JUARA ? :-)

tengok gaya mamat ni, cara dia langkahkan kaki dia, kemudian tangan yang menghayun, dan senyuman yang menggoda, itu 3 perkara yg penting kalau korang nak Jatuhkan semua PIN :-)

alamak!!!! sampai terduduk mansor ...yelah tinggal satu PIN lagi nak jatuhkan...

dan akhirnya kami telah berjaya menamatkan rehlah bowling kami dgn jayanya, dan kami pun ke Surau utk solat asar...hayya 'ala solah!!!!!!!!!!!!!!

rasa seronok dapat bersama antum semua, semoga ikatan ukhwah antara kita terus terjalin hingga ke syurga...amin....

3 ulasan:

umm'izz berkata...

gambar kasut: abg bai yg pakai seluar kaler coklat..sbb kak sod blm jait seluar kaler hitam =)

gambar senyuman menggoda: abi tiru senyuman 'izz la tu..

Sumaiyah berkata...

salam

mcm syok je..!
nanti muslimat pn bleh la buat mcm ni,

leaded by k.sodd, kNina, kMia, sume kakak yg ada dlm kbm ni..

(da lame xmain bowling, huhu)

Unknown berkata...

ngaa.boleh buat kat JB ni.haha.nanti habis semua semangat nak strike je.