Selasa, 16 September 2008

sang murabbi

MENCARI SPIRIT YANG SEGAR
setelah lama menanti, akhirnya saya dapat juga menonton Filem sheikut tarbawi ini, sangat-sangat menarik. Dan kesan dari filem ni, banyak juga perubahan positif yg berlaku dalam diri saya, sangat sesuai di tonton oleh mereka yg bergelar daie di dunia ini.

Filem ini mengisahkan seorang Sheikh tarbyah ( Ust Rahmat Abdullah - USRAH ) , USRAH hanya berkelulusan di indonesia tetapi mampu membentuk dan mengkader dai'e2 yang mantap dan segar.

USRAH akhirnya kembali ke rahmatullah pada tahun 2005 setelah mengharungi segala rintangan dan pancaroba. USRAH sememangnya kisah benar dan ianya lebih terbukti apabila buku yang sedang saya khatam ni rupa2 nya diterjemahkan oleh Ust Rahmat Abdullah.

huhu..bila saya lihat aje buku tu, terus saya tambah bersemangat untuk cepat2 mengkhatamkan dan memahami setiap isi yang saya baca, tak sia-sia saya laburkan RM XX utk dapatkan buku ni, sememangnya banyak manfaat dan ilmu yg dapat dipelajari.

kepada sahabat-sahabat diluar sana...cepat-cepat dapatkan Filem Sang Murabbi....


bai : telah ku Jumpai Spirit Yang Hilang.

2 ulasan:

Bashir IbnDzul berkata...

salam. mane nak dapatkan buku nie yea??

Bee Family berkata...

salam..

anta ari di pustaka indonesia..
masjid jamek..