Khamis, 12 Julai 2007

070707

070707 telah pun berlalu....

070707 telah pun membawa seribu agenda nya....

070707 telah pun tercapai agenda nya....

MUQADDIMAH

Alhamdulillah,

Pada 7 Julai 2007 yang lepas, bertempat di sebuah IPTA terkemuka dunia, telah berlangsung nya program “ muhasabah Fidak 2015 “ atau pun panggilan nya MUFI.

Program yang di hadiri lebih dari 60 org peserta dari serata negara itu telah mencapai kepelbagaian perkara yang menarik beserta 3 Resolusi MUFI yang perlu di ambil tindakan perlaksanaan oleh setiap lokaliti.

PENGOPERASIAN FIDAK DI LOKALITI

Secara amnya,

Majoriti dari kita sudah mengetahui dan telah pun menghadam apa yang dikatakan dengan FIDAK 2015, apa ciri-cirinya, dan apakah pelan tindakan perlaksanaan nya.

Tetapi!! Saya yakin dan percaya, tidak ramai yang mengetahui tentang apa yang dimaksudkan dengan “ Pengoperasian Fidak Di Lokaliti “. Maksud saya disini ialah tentang bagaimana atau “ HOW “ untuk kita laksanakan. Kita ambil contoh DANA, ramai dikalangan kita bersetuju apabila mengatakan bahawa DANA amat penting dalam mrerealisasikan Fidak, tetapi tidak ramai yang tahu, bagaimana kaha caranya untuk menghasilakn dana itu, apakaha plan starterginya? Apakah peluang-peluang yang ada? Inilah yang dimaksudkan dengan pengoperasian sesuatu pelan atau key result area.

Oleh itu, saya menyeru dan memohon, kepada individu – individu mahupun kumpulan ( kelab ) dan sebagainya yang mempunyai kepakaran dan idea tentang bagaimana kah caranya untuk kita melaksanakan FIDAK ini agar di kongsikan bersama sahabat di serata malaysia...

MUFI!! SUATU RESOLUSI..

Di dalam program Mufi juga, telah tercetus beberapa Resolusi yang telah pun sama-sama dipersetujui dan di ikrarkan oleh para peserta MUFI yang hadir.

Berikut dinyatakan 3 resolusi MUFI tersebut.

1) Semua pimpinan YAKIN dan MEYAKINKAN ahli karisma bahawa FIDAK 2015 akan tercapai.

2) Mendiskusikan pengoperasian FIDAK di peringkat lokaliti.

3) Berkongsi MISI FIDAK dengan pihak yang stratergik.

Demikian lah 3 resolusi yang telah ditetapkan pada program MUFI tersebut. Harapanya ialah agar 3 resolusi ini bukan laha sekadar coretan semata-mata, bukanlah sekadar ikrar semata-mata dan bukanlah omong-omong kosong semata-mata.

Agenda 07 ---> FIDAK 2015.

Agenda 07 telah pun selesai capaiannya, maka sekarang ini, bersedialah kita utk merealisaikan FIDAK 2105 di setiap peringkat dan lokaliti.

Takbir!!!!

1 ulasan:

[ Nazihah ] berkata...

resolusi MUFI pun boleh jadi programming ka..