Khamis, 13 November 2008

...::: Siput Berlari :::....

assalamualaikum....

dah lama rasanya tak cite2 pasal KBM dalam blog ni, well...pada 7 & 8 November lalu, saya diberi peluang untuk berKBM bersama pelajar-pelajar POLITEKNIK DUNGUN, atau lebih rasmi dengan nama Ploiteknik Sultan Mizan zainal Abidin. So saya pergi bersama Pak lang, amin Mokri & maklang. Peserta program seramai 48 orang sahaja, tetapi sudah cukup meriah!! ditambah pula dengan bantuan orang2 JIM Terengganu.

Pintu Gerbang Politeknik Dungun, tetapi actually kami tak buat prgm di Poli, kami buat di rantau abang.

ha...kat sini lah kami berprogram, Best sangat dapat berprogram di Rantau Abang ni, laut cantik sangat!!! Subhanallah.

Ni sebahagian dari peserta semasa slot KMKY, yes! terus berkongsi Bro!!

saya dan pak lang sedang duduk di meja Laptop kami, kawasan larangan ni!! hihi

sempat juga kami berposing bersama akhi Fakhrul....

Petang tu kami main Silent Killer & Zus Tang Zus Tang !! layan ajer la....

akibatnya...ramai yang kalah...termasuklah saya...nampak tak kepala saya tu...hihi

Hooray!!! tengok laut kat belakang tu!! cantikkan??

dan yang best nya, makanan kat Resort ni mmg sedap2 belaka, ni Ikan bakar dia...huhu

kemudian, diberi pula Sotong Goreng Celup tepung....hey!! dah macam jalan-jalan cari makan ni

tidak ketinggalan, Udang celup Tepung....wa!!!

kemudian...ikan celup tepung pulak..nyam...nyam...

suasana pantai yang indah dan damai....cantikkan pantai terengganu....Wa!!...ni suasana semasa tgah hari....tengah panas2....

ni pula gambar ketika matahari mula menampakkan dirinya....wa!!!! nampak tak ada org termenung kat tepi pantai tu...tu amin mokri lah tu...hihi..

ni pula...bila matahari dah benar2 menampakkan dirinya....hiyark!!!....cantikkan!! ?

apa yg menarik nya, respon dari peserta amat menggalakkan, seperti biasa ketika slot Lafaz Tersimpan, adik2 Poli ni tidak dapat lagi mengekang air mata mereka...titisan demi titisan telah membasahi buku modul KBM.

air mata terus mengalir, sehingga fasi mendapat tugas baru pada tgah hari itu, iaitu menjadi Pengedar Tisu terhormat, habis diorang minta tisu....

program tamat dengan seribu makna, tiada kata dapat saya katakan, hanya renungan dan tazkirah buat diri ini, sempat juga saya posing di depan bilik saya, kebetulan saya dapat bilik No 1, betul2 depan laut....bestnya!!

so..apa kaitan Posting ni dengan tajuk SIPUT BERLARI tu yer....hihi...actually SIPUT BERLARI ialah nama salah satu kumpulan dari peseta KBM Poli ni, bila saya dengar nama Kumpulan ni, terus tertarik hati, walaupun it SOUND STUPID, tapi kan...ianya sangat memberi makna...

SIPUT BERLARI.....

secara logiknya, siput mana boleh berlari kan, siput mana ada Kaki, siput hanya mampu mengengsot aje, tapi bila diletak Siput Berlari, ia menunjukkan bahawa walaupun dalam keadaan kurang berupaya, tetapi SIPUT TERSEBUT masih bersemangat untuk berlari...masih mempunyai angan2 dan cita2 yang besar...dan dia cukup yakin & optimis bahawa di mampu utk Berlari....itulah dia Siput Berlari....


bai : tak sabar nak tunggu team SIPUT BERLARI balik KL, boleh jumpa lagi dengan Syed, Khiedir, Hibul, rafi', azan, & alif zaquan....

Tiada ulasan: