Khamis, 4 September 2008

*** KURMA ***

assalamualikum wrt....


hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, kini kita telah tiba kembali ke bulan ramadhan, tajuk Entry saya hari ni adalah KURMA, hehe...

KURMA yang saya maksudkan ada 2 makna...

1. KURMA = buah kurma yg biasa saya makan, please makan buah ni semasa berbuka puasa, ia akan menstabilkan semula kandungan darah dalam badan kita.

2. KURMA = shortform kepada " KU Rindukan Ramadhan "....hihi...

rata-rata semua orang amat merindui ramadhan, dan ramadhan kali ini saya dan isteri balik ke rumah mak saya di telok mas melaka, kami bercadang nak buka lembaran ramadhan ni di melaka.

gambar rumah mak saya yg di"upgrade " sedikit di bahagian depan.

sesampai aje di telok mas melaka, ish! ish! ish! rumah mak saya telah ditambah dan diuabh sedikit, ni mesti kes dapat 2 menantu dalam masa 2 bulan ni, terus dia upgrade rumah dia.

hari pertama puasa, saya sekadar duduk di rumah sahaja, buat kerja update Slide dan sebagainya. cuma di sebelah petang saya bawa isteri ke pantai Termenung.

di sini saya belajar untuk termenung!!!

sodd ( isteri saya ) juga mula belajar termenung !!!


tepat jam 7.17 pm, kami pun berbuka beramai-ramai, dan menu pertama kami ialah KURMA. berebut - rebut macam ribut kami ambik kurma tu...hihi...

ni gambar kurma yg kami makan...besar tak?

kemudian kami belasah KUIH pulak, ni nama dia kuih pelita, cuma sumbu api dia saya dah cabut...hihi

kemudian, kami bergegas utk makan Roti Johon pula...nyam! nyam! nyam!

dan tidak ketinggalan, makana favourite saya dan isteri....iaiatu Murtabak!!!

dan...kami makan nasi berlaukkan asam pedas malam tu....asam pedas ikan pari...

dan kami tutup dengan CENDOL yg dibuat oleh mak saya...huhu

dan disebelah malam, kami beramai-ramai solat terawih di amsjid al azhim melaka, masjid negeri beb!!!

sekian sahaja, laporan KURMA dari saya....pastikan Ramadahn kali ni Better than Before!!!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah banyaknyer makanan untuk berbuka puasa..=D..jeles salwa tgk banyaknyer kuih2 yang best..apapun..selamat menyambut Ramadhan 1429H..moga Ramadhan kali ini mengukuhkan keimanan di jiwa =D

Tuan Caracol berkata...

ramadhan kareem

'abidzahida berkata...

~KURMA jgk stand 4 'KendURi MAkan'!=p pnya la BYKKKKK mkn seolah2 hidup utk mkn...bai2...terkejut mujaheed kecil yg dlm Sodd 2 nnti...mcm2 sumbat!^_^ xsabarnya nk cubit pipi mujaheed kecil...ganti pipi abi die yg NAKAL sokmo!!huh!Sodd,jgn marah na..usik2 manja!:D

Dini Syarif berkata...

Roti Johon tu apa? Roti Ju-On eh?

B+a+i+e+L berkata...

roti john tu nama omputihnya, kalau nama bahasa melayunya ROTI JOHARI.... ada faham en.dhany....hihi

'abid zahida berkata...

~eh,bkn ke versi BM;ROTI JOHAN???if di utara,mmg kt pasar mlm&mana2 kedai yg jual roti JOHN tulis,ROTI JOHAN..=)yg JOHARI 2,versi BM area selatan ke??ke,versi BA??:p