Rabu, 10 September 2008

Iftar Usrah Najahan

alhamdulillah....

dalam kesakitan akibat keracunan makanan, sempat juga diri ini berkejar ke PJ petang semalam untuk bersama-sama dengan anak2 usrah untuk iftar bersama. Dalam keadaan jalan yg sesak, akhirnya sempat saya sampai di lokasi pertemuan seperti yg telah dijanjikan.

Kemudian kami bergerak ke IPOH Kopitiam utk berbuka puasa di sana, alhamdulillah kereta kenari saya mampu juga utk memuatkan kesemua kelima-lima orang anak usrah saya ni...berhimpit-himpit lah korang kat belakang tu yerk!!!

ni dia budak2 yang saya ceritakan tadi : dari kiri - ( Wan Najmi, Rabbani, Shahrin, Farouk & Akif )

sambil-sambil tu, sempat juga saya me" mosingkan " diri saya bersama mereka.

ni dia makanan yang kami order, apa yg menarik nya ialah Pinggan yg dia gunakan. Saya Makan NASI GORENG ptg tu, walaupun saya tahu, saya tidak seharusnya makan NASI....

ni plak makanan kegemaran sodd, tu yg sengaja ZOOM dekat2 tu, tapi kali ni wan najmi yg order makanan ni, so...sodd tengok aje yer...

Seusai berbuka, kami ke masjid Bulat seksyen 14 utk solat maghrib, dan kami adakan sedikit halaqah, kejap aje, dan saya sempat bagi risalah ganjaran puasa. kemudian kami pun bertolak pulang ke Destinasi masing2, dan sekali lagi mereka perlu berhimpit-himpit....huhu

kesian diorang, tengok lah gambar2 ni, terpaksa berhimpit-himpit budak2 ni, takpe ye...sekurang-kurangnya korang rasa macam mana sengsaranya ikan sardin yg korang makan dalam TIN tu...huhuhu

Begitulah ceritanya Usrah Najahan saya, malam ni tak sure lagi samada ke Nilai atau tidak, sebab keadaan perut saya tidak menetu, malam semalam pun, seusai solat tarawikh, Perut ini terpaksa REJECT nasi goreng yang saya makan masa berbuka semalam.....isk! isk!


bai : ada org pesan...makan bubur lambok yer....

1 ulasan:

Mashizaki Keikan berkata...

bai... orang puasa bai... nta ni... buat orang meliur je...