Khamis, 1 November 2007

Ladeni Keluarga Mangsa ISA

alhamdulillah..
dapat jugak sedikit sebanyak saya update blog ni..
maklumlah..sekarang ni sibuk dgn jamuan sana..prgm sini..huhu...

Meladeni Keluarga Mangsa ISA..

alhamdulillah..akhir ramadhan baru2 ni saya telah di beri kesempatan utk menjenguk dan menziarahi sambil menyumbang sedikit bantuan kepada keluarga-keluarga mangsa ISA. Ada lebih kurang 8 keluarga yg sepatutnya kami ziarah, tetapi utk hari itu kami sempat menziarahi 2 keluarga sahaja.

Kehidupan Mereka..

apa bila menjejakkan kaki ke laman rumah mereka, jelas terbayang betapa keluarga2 mangsa kekejaman ISA ini rata2 sememangnya datang dari keluarga yang rendah tahap ekonominya, tinggal pun di kawasan yang agak terpencil, jauh dari bandar. Tetapi penampilan mereka jelas kelihatan yang keluarga mereka memnag soleh & solehah belaka. saya amat kagum dgn ketabahan keluarga mereka, especially si isteri. Teringat firman Allah " Allah tidak akan menguji sesuatu kaum itu jika mereka tidak mampu menangani nya "...

jujur saya katakan, jika perkara ini terjadi dalam diri saya, dan jika kedudukan saya berada di tempat isteri atau anak2 mangsa ISA ini, sudah pasti saya tidak mampu utk bertahan lagi...
tapi benarlah firman Allah di atas, mereka yg di uji ini sememangnya mereka yang Allah tahu tahap ketabahan mereka...

Teladan & keinsafan..

sebaik melangkah kaki meninggalkan laman rumah si mangsa...terdetik di hati saya utk sentiasa menginsafi diri, bersyukur kepada Allah kerana masih di beri nikmat keluarga yang tidak dikejami oleh manusia yang berhatikan sampah itu. Di doakan agar keluarga mangsa kekejaman ISA ini terus menerus diberi ketabahan oleh Allah swt.

bai : akan terus memberi bantuan utk keluarga mangsa ISA..next projek JIM JB.." back to School "...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tends dismissal exercised carrel driven short cream background frost consequence [url=http://www.webjam.com/tshirtprinting]local t shirt printing[/url]
vetsbest accredited abcs cluster referring walkedthe mitchum trihaircare erroneous smart [url=http://www.webjam.com/homesecurity]new jersey home security systems[/url]
naanis comsouth contract wonder mess shop particles peaks aquadessa ohip [url=http://www.webjam.com/hairremoval]laser hair removal ontario[/url]
addressed morale heavy systembath exhaustive further responded dena formula bodyography [url=http://www.webjam.com/taxattorney]irs tax attorneys ny[/url]