Jumaat, 1 Jun 2007

NOTIS LETAK JAWATAN.....



Hehe...ni lah dia Surat Perletakan Jawatan yang saya submit baru2 ni...


NOTIS PERLETAKAN JAWATAN......

erm...tarikh 27 May 2007 yang lalu, saya dengan penuh keyakinan telah pun menghantar sehelai notis perletakan jawatan kepada Pengurus Sumber manusia syarikat saya bekerja...
keputusan untuk letak jawatan ni bukan nya susah sgt...senang jer..ada alasan yang munasabah...than bincang cikit dgn manager, than buat surat...kemudian hantar pada HRD... inshaAllah saya akan tamat berkhidmat pada 15 Jun 2007, kerana masih ada baki cuti 10 hari untuk 6 bulan pertama...rugu lah kalau nak biar macam tu je kan...


DAH COMFIRM DAPAT KE PERMOHONAN UPU TU????

satu soalan dari seorang sahabat untuk diri sendiri dan perlu di jawab oleh diri sendiri dan bukan diri orang lain...

" kau letak jawatan nih!! dah Comfirm ke lulus permohonan UPU nak sambung belajar tu "

satu soalan yang menarik dan cantik, juga perlu di jawab dengan gaya dan memek muka yang menarik. erm....mudah je...saya ada 2 alasan yang rasanya sudah pun di " brainstorm " bersama beberapa ahli " Storm Brain " yang lain...ape tuh!!! hihi...
  1. ok!pertama,cuba anda semua bayangkan, jika saya tidak membuat notis perletakan jawatan ni dalam tempoh sebulan, kemudian bila sampai tarikh Result UPU keluar, saya di terima untuk menyambung pengajian, than saya pun dengan sesuka hati nya meletakkan jawatan dalam tempoh 24 jam. erm!! kan tak bagus macam tu...nanti pening kepala syarikat nak cari pengganti saya...betoi tak??? ( anda setuju!! kalau setuju angkat siku...hihi )
  2. kedua, kelebihan kita sebagai penganut agama islam, juga ummat Rasulullah saw serta hamba kepada Allah swt, kita telah di beri satu senjata yang amat berharga, senjata yang amat berkuasa, amat berbisa, amat sukar di jangka!!! apakah senjata itu?? ianya bukan Bom " C4" yang membunuh tantuya, juga bukan jet pejuang yang meledakkan dunia palestin...tetapi senjata itu adalah " DOA "....jika kita yakin dengan Allah swt, selepas kita berusaha dgn effort yang paling baik. InshaAllah, takdir yang terbaik akan bersama kita.

SENJATA UTAMA UMAT ISLAM...


Senjata utama umat islam ialah DOA. Sebagaimana yang telah kita ketahui, Pencipta kita adalah Tuhan yang maha pemurah, tuhan yang maha pengasihani, dia berhak ke atas segalanya, segala ketentuan terletak pada kehendaknya.

Hebat mana pun kita, kuat mana pun kita, besar mana pun kuasa kita, allah swt lah penentu segalanya...tahukah anda! manusia terikat denagn MASA & TEMPAT. Maksud saya ialah, manusia hanya boleh berada di suatu TEMPAT pada suatu MASA. Atau dalam maksud yang lain, manusia hanya boleh menerima SATU sahaja ketentuan Allah, sedangkan Allah telah menyediakan lebih dari SATU ketentuan ( takdir ) untuk manusia memilihnya.

dalam hal ini, apa yang perlu kita lakukan ialah, dengan berusaha BERSUNGGUH-SUNGGUH, buat dengan tenaga, fikiran yang seoptima nya...kemudian di iringi dengan TAWAKAL
( Berdoa) kepada Allah swt. Apabila telah terlaksana " USAHA TERBAIK + TAWAKAL " itu tadi.. barulah kita layak menerima segala takdir ketentuan Allah swt. ingat!!!


" USAHA TERBAIK + TAWAKAL ( doa ) = TAKDIR ALLAH ( keputusan = berjaya/tidak) "


MOHON DOA KALIAN JUGA...

begitulah panjang lebar nya ulasan dan coretan saya, semoga apa yang saya usahakan ini membuahkan hasil yang terbaik untuk agama islam dan segala yang berkaitan dengannya.

Dikesempatan ini juga saya memohon doa dari kalian, agar Allah swt memberikan saya peluang untuk menyahut sabda rasulullah " Menuntut ilmu fardhu atas semua umat islam "...

wallahu a'lam.....



bai : ada 2 minggu lagi dok KL...than dah bole fly balik JB,...yeye!!!!

( www.scanix.com.my )

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam, woi, selamat meletak jawatan...jangan risau bebeh, insyaALLAH, manusia bukannya orang yang buat kita dapat rezeki, rezeki tu ALLAH yang bagi...so, lepak jelah...teringat, masa berenti keje first dulu, sebab leceh, asik solat jama' qasar je hari2, sebab apa? sebab hari2 berjalan lebih dari 100km, giler arr..penat nak mampus...lalalaa